Elsa Jonsson

En fjällhelg

Publicerad 2015-03-03 15:41:53 i Vardag,

Denna helg, eller rättare sagt lördag - måndag, spenderades i Fjällnäset och Tänndalensbackarna för min del! Moster Sara hade hyrt en stuga, så vi var ett gäng på 8 stycken i släkten som passade på att hänga med. 

Det var sjukt kul att åka skidor! Blev förvånad över hur bra jag faktiskt var även fast det var 4-5 år sedan jag ens stod på ett par slalomskidor senast. Men vädret var helt fruktansvärt. Det var riktig storm högst upp på fjälltopparna, och massor av blötsnö som slog mot ansiktet. Kändes som att nån sköt miljontals nålar med hagelbössa. Men det var, som jag sa hela dagen, lite äventyrligt också. Och jag älskar äventyr och utmaningar.

Det blev iallafall en mycket lyckad helg. Något jag absolut tycker vi kan göra om kommande år :) 

Kommentarer

Postat av: Cissi

Publicerad 2015-03-03 18:28:51

Vad roligt! De är fina backar i tänndalen. Vi har en stuga där, vart hyrde ni? :) Vet att vi brukar hyra ut våra.

Svar: Hyrde av en som moster Sara känner. Stugan låg i fjällnäs i ett litet stugområde som hette nåt på S tror ja. Haha, bra koll.
Synd på vädret för oss bara. Också blev det bygellift hela dagen för korgliftarna var avstängda för blåsten :/ Så de va drygt
Elsa Jonsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elsa Jonsson

19 år ~ träning ~ skönhet ~ mode

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela