Elsa Jonsson

Veckans träning

Publicerad 2013-11-28 14:59:38 i Träning,

Jag har visst inte bloggat något om min träning den här veckan, så jag tänkte ta allt i ett nu istället.

Måndag: Hade dans 1,5h på skolan som vanligt. Efter det brukar jag stanna och träna i gymmet på skolan. Men istället följde jag med Sebastian och gymmade i kommunens vaktmästares egna gym istället. Det var litet och mysigt där, och mycket skönare att vara själv än att ha massa gubbar, tanter och invandrare omkring sig.
Körde rätt hårt på benen med squats med 16-17kg i händerna. Mycket bänkpress blev det, men även lite magträning i form av situps och plankan.

Onsdag: Följde med Sebastian till gymmet igen. Körde inte lika hårt då jag inte ville ha så mycket träningsvärk på idrotten dagen efter när vi skulle ha styrka där också. Men magen fick jobba på bra med olika former av plankan m.m.

Torsdag: Idrotten fick stå för dagens träning. Brukar ju gymma efter idrotten. Men eftersom vi hade gym på lektionen så kändes det lite over kill att fortsätta efter. Mest fokus på armarna var det här också. Vi hade 7 olika stationer med antingen hantlar eller skivstång.
På dom stationer läraren rekomenderade mig 3 kilos-hantlar tog jag 5 kilos och kände mig asball. Meheheh. Han gav igen för min trotsighet och tvingade mig ta 50 kilo i bänkpress. Gick ju skitbra med träningsvärk och allt. Njaaaa va. Det var det jag tog när jag var på topp för ca 4-5 år sen. Lite annorlunda nu när jag får kämpa för att klara av 38kg. Också blev han sur på mig när jag inte klara det?! Joll.

Det var denna veckas träning för min del. Blir nog inge mer heller. I helgen ska jag jäsa! 
 

Om

Min profilbild

Elsa Jonsson

19 år ~ träning ~ skönhet ~ mode

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela