Elsa Jonsson

Dagsläget

Publicerad 2015-01-03 20:37:35 i

Hej på er!
Just nu går livet fram och tillbaka i 770 km i timmen, så för min egen skull hade det varit smartast att hålla bloggen uppdaterad under tiden så jag slipper skriva så himla mycket!
Men det är väl bara till att göra som jag brukar, och dra lite snabbt info om läget.

- För det första så här jag fixat mitt lägenhetsproblem. Jag hade fixat en lägenhet i Sundsvall. Bra läge och allt, bara det att jag inte kunde flytta in förrns mitten av februari. Vilket betydde att jag var tvungen att hitta nåt tillfälligt ställe att bo första månaden i skolan, eller t.ex pendla. 
Men några dar efter jag skickat in kontraktet kommer en nästan likadan lägenhet ut på sidan, på samma gata, och med inflyttning i januari! Så jag ringde och uscha med hyresbolaget och fick prata med 4 olika människor innan jag tillslut fick byta lägenhet i sista minuten. Så skönt!

- Sen har jag haft oerhörd ångest över att Sebastian åker tillbaks till Piteå på tisdag, och jag inte kommer träffa honom förrns om över en månad nästa gång. Skruttade runt på SJ:s hemsida idag och hittade ett billigt tåg hem från Piteå veckan efter som jag spontanbokade. Och vipps så här jag en hel vecka till med honom. Också dåååå skönt!

Imorgon ska jag och familjen ta en tripp till Gävle. Och nu när jag ändå ska till Piteå å tisdag så passar jag på att åka hem nu ikväll istället för att åka direkt till Gävle imorgonbitti. 
Så där befinner jag mig nu. På bussen mot byn. Busschauffören tyckte det var bäst att jag åkte hem till mamma ibland även fast det ebligt honom inte händer nåt i Edsbyn ikväll. Och han har nog rätt. Nu blir mamsen glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elsa Jonsson

19 år ~ träning ~ skönhet ~ mode

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela