Elsa Jonsson

Jag velar igen

Publicerad 2014-09-22 18:52:49 i Vardag,

Tror ni inte att jag sitter här och velar över utbildningsval igen eller?

Först ville jag bli frisör. Sen ville jag bli sjukgymnast, och när jag insåg att mina betyg inte skulle räcka till, så ändrade jag mig till sjuksköterska. Jag visste inte ett tag där vilket jag helst ville bli, men sen bestämde jag mig för sjuksköterska, och det har jag varit säker på i några månader nu. 
Men idag så började jag fundera över frisör igen, och började tänka på hur det skulle passa mig så mycket bättre, och hur mycket roligare jag skulle tycka det var.

Det är så mycket olika fördelar mellan dom båda, så jag tror jag kommer vricka hjärnan. 
Hjälp mig, vad tycker du jag passar bäst som? Vad skulle jag trivas mest med?
Vad är mest värt att satsa på? 

 

Kommentarer

Postat av: Cissi

Publicerad 2014-09-22 23:02:24

De är bara du själv som kan bestämma det där xD

Svar: Du och Sebastian verkar pakta eller nåt. "Bestäm själv" "gör det du vill". Fy vad jag är trött på att höra det där... Haha.
Skulle jag vetat själv hade jag aldrig försökt få hjälp på såna här desperata sätt :p
Elsa Jonsson

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-09-23 16:04:11

Kör på det som du skulle trivas bäst med och tycka är roligast. Frisör har jag alltid tyckt du ska bli så ;)

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-09-23 16:04:33

/ Edith

Postat av: Adina

Publicerad 2014-09-23 17:29:36

Jag tror att du skulle klara av båda yrkena galant. Men jag tror att du skulle passa bäst som frisör, dessutom tror jag att du skulle må allra bäst av ett roligt, socialt och kreativt jobb. Så har du tröttnat på alla som säger att du läre bestämma själv (vilket du redan vet) så röstar jag för frisör-Elsa!

Postat av: Emma

Publicerad 2014-09-23 19:27:14

Du funderade först på frisör men valde sen sjuksköterska och därefter började du vela om frisör igen, då måste det ju vara något med frisör som lockar lite extra? ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elsa Jonsson

19 år ~ träning ~ skönhet ~ mode

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela