Elsa Jonsson

Dagens middag - Bulgursallad och kycklingspett

Publicerad 2014-09-03 13:48:00 i Mat och Bak,

Något som jag fått upp ögonen för nu när jag flyttat är Bulgur. Jag har faktiskt aldrig ens testat det förrns jag flyttade hit. Och det var något jag bara fick för mig första dagen vi handlade, "vi kan kanske köpa bulgur", och så blev det, och både jag och Sebastian älskar det! 

Jag ska laga bulgur ikväll och äta med kycklingspett.
Såhär ser mitt superenkla och supergoda recept ut:

2 rejäla portioner
Du behöver: (Hur mycket av varje kan du bestämma själv, men såhär mycket tar jag)
1,5dl Bulgur 
1 tärning grönsaksbuljong 
Ca en halv rödlök 
Ca en halv paprika 
1 Chili
4-5 färska champinjoner
Olivolja
Ev. någon chilisås i önskad styrka.

1. Koka Bulgurn i vatten och grönsaksbuljong enligt anvisningarna på förpackingen.
2. Hacka lök, paprika, chili och fräs i olivolja i en stekpanna. 
3. Dela champinjonerna och tillsätt i stekpannan. (Jag skär dom stora, så jag som inte tycker om champinjoner kan plocka ut dom, hehe)
4. När Bulgurn kokat klart, häv i den i stekpannan med de frästa grönsakerna och stek i några minuter.
5. Om du vill, tillsätt någon god chilisås. Jag tar några få droppar av den superstarka Jamaican hot sauce "pain is good batch".
Klart att servera! 

Superenkelt, eller hur?
Och tveka inte att testa, för det är huuur gott som helst! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elsa Jonsson

19 år ~ träning ~ skönhet ~ mode

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela