Elsa Jonsson

Hallonpaj - recept

Publicerad 2014-10-12 13:10:10 i Mat och Bak, Vardag,

Här sitter jag med en hallonpaj i ugnen. Längtas tills den är klar, så sjukt sötsugen idag!
Gårdagen började med fotboll med Sebastians klass, där han drog på sig en stukning, så benträningen idag blir det ändrade planer på. Annars var det kul och skönt att få springa av sig lite. 
Gick på gymmet en stund efteråt och tränade bröst, och jag klarade som sagt äntligen mitt personliga rekord (sen jag började träna den här gången). Sjukt glad. Nu vill jag bara upp, upp, upp i vikt! 
Gjorde en pizza till middag. Skitgod blev den. Och sen avslutade jag min lördag på vanligt vis, med jobb.



Passar på att dela med mig av receptet på den supergoda och superenkla smuldegen jag använder mig av till mina smulpajer:

För en liten pajform (ca 6 portioner)
225 grader i ugnen, 20 min 

Du behöver:
~ Valfria bär. T.ex. Hallon eller blåbär.
~ 3/4 dl strösocker
~ 1 dl vetemjöl
~ 1,5 dl havregryn
~ 125 g margarin/smör

1. Börja med att lägga ett lager med bär i pajformen så att det täcker botten. Strö lite socker över bären.
2. Blanda ihop alla ingredienser till degen med handen. Se till att det inte är klumpar av margarinet kvar.
3. Smula ut pajdegen över bären och grädda mitt i ugnen i 20 min.

Klart! 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elsa Jonsson

19 år ~ träning ~ skönhet ~ mode

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela