Elsa Jonsson

13 - 24 oktober, mina dagar hemma.

Publicerad 2014-10-30 20:33:11 i Vardag,

Jag var ju sjukt dålig på att blogga när jag var hemma i Edsbyn, så jag tar allt nu istället. 
Bjuder på en liten snabb genomgång i form av en punktlista.

V. 42
Måndag - 
Tog bilen mot hälsingland så fort Sebastian slutat skolan vid 16.00. Kom fram 1 på natten, så det var den dagen det.
Tisdag - Spenderade dagen i Edsbyn, hälsade på farmor och var hemma med familjen, även Sebastian.
Onsdag -  Sebastian åkte hem till sig i Föne på morgonen. Jag var ensam hemma hela dagen, och ingen hade lämnat någon bil hemma heller, så jag var strandsatt och uttråkad till pappsen slutade jobbet. På kvällen spelade jag innebandy.
Torsdag - Tog tåget till Ljusdal för att hälsa på på skolan med Klara. Var svinkul att träffa lite gamla lärare! Dock var skolan sjuuuukt tyst utan oss där. T.o.m. lärarna klagade på hur tyst det faktiskt är nu för tiden. Åkte sedan till hudik och sov i Klaras nya supermysiga lägenhet. Vi handlade och lagade mat, hade vinkväll med Dumbo på TVn, och tog en sen kvällsvisit till McDonalds med vårt Våga Vägra Höst-koncept i bara kjol. Tappade även mitt bankkort på kuppen.
Fredag - Vaknade vid 10 tiden (Klara sov till 12). Åt lite frukost, tog en sväng på stan, sedan drog jag till Föne. Träffade Sebastians mormor och morfar på kvällen.
Lördag - Var i Föne hela dagen. Åt planka med oxfilé till middag. Hälsade på Sebastians kusin Sara och hennes barn på kvällen.
Söndag - Spenderade eftermiddagen med kusin Pauline i Ljusdal. Tog tåget till Bollnäs där mamma och syster hämtade upp mig, och vi drog vidare till Söderhamn där lillesyster bor numera. 

V.43
Måndag - Följde med Agnes på skolan. Hon går samma program som jag gjorde, (fast på en annan skola då), så det var lite kul att känna igen undervisningen på t.ex. gehören. På ensamblen var det något av en kamp för mig att inte lägga mig i varannan minut. Haha, skulle nog passa som musiklärare ändå.
Tog på kvällen bilen 20min norrut och kom till Enånger där min käre vän Cissi bor. Har inte träffat människan på evigheter! Var sjukt kul och välbehövligt att återförenas igen med min gamle sambo. Vi pratade non stop från 7 på tisdagskvällen när jag kom, tills vi somnade 4 på natten.
Tisdag - Jag och Cissi fortsatte prata såfort vi båda hade vaknat, och var inte tyst en minut tills jag åkte vid 15:30. Snacka om att ha saker att prata ikapp om ;)
Hämtade upp Agnes i Söderhamn på vägen hem, och åkte sen hem till Edsbyn.
Onsdag - Klev upp tidigt och skjutsade mamma till jobbet bara för att få ha en bil hemma. Åkte direkt hem till farmor vid 9-tiden, och hängde med henne långt in på eftermiddagen. Så mysigt så :) Kom hem och började laga mat tills pappa kom hem från jobbet. Kvällen spenderades hos Jossan i Ryggesbo. Även vi hade såå mycket att prata ikapp om. Och vi som babblar non stop även fast vi inte har nåt att prata om, så ni kan väl tänka er vilket kackel! Tur för hennes fästman Jens att han inte var hemma.
Torsdag - Packa, packa, packa.
Fredag - Tog buss och tåg och buss igen för att komma tillbaks till Piteå. Tog sammanlagt 10 timmar. Fick vänta ca en timme på bussen i Umeå, så passade på att kika in Maja och Antons nya crib. 

Kommentarer

Postat av: Jossan

Publicerad 2014-10-31 07:31:58

Tack för att du kom och hälsa på! Det var så trevligt så :)

Ha det så bra tills vi ses igen :) <3

Postat av: Jossan

Publicerad 2014-10-31 07:32:03

Tack för att du kom och hälsa på! Det var så trevligt så :)

Ha det så bra tills vi ses igen :) <3

Postat av: Cissi

Publicerad 2014-11-01 14:54:29

Var jättekul att träffas igen :D

Svar: Sjukt kul och härligt var det att få snacka massa skit med dig igen :D
Elsa Jonsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elsa Jonsson

19 år ~ träning ~ skönhet ~ mode

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela