Elsa Jonsson

Mätning idag! - Stirra dig inte blind på vågen

Publicerad 2014-11-28 13:03:00 i Träning,

Idag har jag gjort min första mätning sen jag flyttade hit och började på gymmet. Ni som känner mig vet att jag har stenkoll på mått, storlekar och siffror, så är mäta mina framsteg av träningen kroppsligt är ju för mig en självklarhet. 

Min mätning idag är ett bevis på att man inte ska stirra sig blind på vågen. Och det visar också att det inte bara är konditionsträning som bränner fett, utan även styrketräning. Spegeln är också en lögn, då jag knappt ser någon förändring alls, fast jag har fått mycket mer resultat än jag trodde på knappt 3 månader. 

Att fett ersatts med muskler syns tydligt på siffrorna, då jag endast gått ner 6 hekto, men tappat som följande:
Mått runt byst: - 1 cm
Under byst: - 2 cm
Midja: - 3 cm (!!!)
Rumpa: - 1,5 cm
Mätte också vissa ställen jag har byggt mer muskler, och dessa har självklart ökat:
Runt axlarna: + 2,5 cm
Lår: + 1 cm respektive 0,5 cm
Vader: + 0,5 cm på vardera
Biceps: + 1 cm respektive 1,5 cm

Jag är mest förvånad över att jag tappat så mycket kring midjan, och att jag ökat så mycket runt axlar och armar. Sånna här resultat får en verkligen taggad på att fortsätta! Men största fokus borde jag lägga på att bygga upp rumpan, den försvinner snart tror jag. Har inte vart såhär liten sen jag var kanske 11-12. Haha, vad tragiskt. Men å andra sidan har inte magen vart det heller, och det känns ju mer positivt.

Update: Vill tillägga att det här är resultat UTAN att sköta kosten. Äter som en lymla kossa och minst lika onyttigt som jag alltid gjort. Och minst lite mycket godis och gott. Man kan alltså lyckas lite ändå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elsa Jonsson

19 år ~ träning ~ skönhet ~ mode

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela