Elsa Jonsson

Sjukvecka

Publicerad 2014-03-21 21:11:00 i Vardag,

Förlåt för dålig uppdatering. Jag har legat sjuk sen i tisdags. Eller ja, legat har jag inte gjort så mycket, jag är ganska dålig på att ligga still hela dagarna fast jag är sjuk. I ettan t.ex skickade lärarna hem med flera gånger för att jag var sjuk men gick ändå :P
Dessa dagar jag varit sjuk har jag pallrat mig till sjukhuset 2 gånger, till skolan 2 gånger för teater och rep, och idag har jag varvat sängliggandet med att rensa garderoben och tvätta. Jag har även tränat 2 gånger.. Fy på dig Elsa.

Jag går inte runt med nån vanlig sjuka heller. Inte ens doktorn kunde lista ut vad jag har dragit på mig, så igår var jag och tog massa blodprover, så vi får väl se vad dom visar förnått. 
Jag är inte förskyld eller nåt sånt, inte feber (vad jag vet, har ju ingen febertermometer, men känns inte så). Jag är yr, kan inte stå och gå längre stunder, för då börjar allt snurra. Jag är allmänt klen och matt i kroppen, lite huvudvärk, men konstigast av allt: jag har sockerdricka i ansiktet.
Det började med att jag natten till tisdagen inte kunde sova pga att jag kände mig väldigt konstig. Jag kände mig väldigt nervös och stressad på nåt sätt, och fick både svårt att andas och nära på hjärtklappning. Sendrag fick jag om vartannat också, men det hade väl inte med det att göra antar jag. Efter nån timme av detta så började sockerdrickan i ansiktet. Det sticktes precis sådär som det gör när man har sockerdricka i foten, ni vet, fast i ansiktet. Plus att det kändes mycket segare att röra ansiktsmusklerna än vanligt. Jätteläskigt var det. Jag googlade såklart på det, och då kom det upp massa om ansiktsförlamning och hjärntumörer, kändes ju väldigt betryggande.
Det som är ännu läskigare är att det fortfarande sitter kvar. Inte lika mycket, men det småsticks i kinderna, över näsan och lite i pannan hela tiden, ända sen dess, så snart 5 dygn nu.



Imorgon ska vi ha teaterrep hela dagen. Hur jag ska orka detta är en enormt stor gåta, men jag kan väl inte annat än att försöka. Efter det tar jag tåget till Edsbyn, och åker inte tillbaks förrns måndag morgon. Och då går bussen tydligen direkt upp till skolan. 

Jag hade tänkt förgylla denna fredagskväll som vanligt, men Let's Dance. Men tv4play har tillfälligt avbrott, så jag är en ganska bitter flicka just nu. Öppnar domsnart igen så blir det en lååång kväll...

Kommentarer

Postat av: linellas

Publicerad 2014-03-22 16:52:48

krya på dig!

Postat av: linellas

Publicerad 2014-03-22 16:53:17

snygg layout du har på bloggen :)

Postat av: Emma

Publicerad 2014-03-23 11:02:22

Något du kan söka på är panikångest, med tanke på att du är yr(jag är ofta det och förr kunde jag knappt gå, låg mer eller mindre i sängen hela tiden)
Nervös/oro och hjärtklappning är också vanliga "symptom" och sen kan man känna stickningar i fingrar och händer så jag blir inte förvånad om du kan känna liknande i ansiktet.
Man kan få panikångest på grund av stress och du är inte en lugn människa Elsa, som nu när du har varit dålig så har du fortfarande sprunge runt, detta kan vara din kropps sätt att säga nej.
Du kan läsa runt lite iallafall och prata med sjukhuset igen om allt fortfarande sitter i eller om det förvärras. Styrkekramar till dig gumman!:* <3

Postat av: Cissi

Publicerad 2014-03-23 14:23:25

Håller med Emma, kan vara panikångest :/ krya på dig :)<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elsa Jonsson

19 år ~ träning ~ skönhet ~ mode

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela