Elsa Jonsson

Tränat hela kroppen

Publicerad 2014-12-22 00:57:00 i Träning,

Ligger i sängen utmattad efter att ha avslutat dagen med 3 avsnitt Pippi Långstrump. En väldigt mysig avrundning på en aktiv dag kan jag påstå. 
 
Jag höll mitt ord och tränade lite idag. Eftersom jag fuskat i 3-4 där nu så körde jag en genomgång av nästan alla muskelgrupper för att få igång kroppen igen. Fick även med mig lillesyster, så hon som nästan aldrig tränar styrka får nog sig en härlig träningsvärk imorgon!
Passet blev hårdare än jag hade tänkt, men också mycket roligare! Sedan har jag bara 2 set hantlar och min kroppsvikt att jobba med här hemma, så man får ha lite mer fantasi än man behöver i ett gym.  
 
Mitt pass såg ut som följer. Uppvärmning blev över en timme dansmatta.
Jag började sedan uppifrån och ner, och hade alltså bara 2 set hantlar som jag satte på 10 och 5 kg.
 
Axlar och armar: 
- Lateral flyes 5 kg, 10 reps -
- Biceps curl 10 kg, 10 reps/arm -
X3
- Shoulder press 10 kg x 5 reps drop -> 5 kg x 5 reps -
- Enarmad tricep extensions 5 kg, 10 reps/arm -
X3
 
Bröst och rygg:
- Armhävningar 10 st -
X3
- Framåtlutade flyes 5 kg, 10 reps -
- Ryggres 10 st -
X3
 
Ben, mage och rumpa:
- Bulgarian squats m. 10 kg, 10 reps/ben -
- Crunches 15 st -
X3
- One leg hip lift 10 st/ben -
- Russian twist 20 st -
X3
 
Och avslutade passet med en grym rumpövning från Ida Wargs blogg (kan länka senare), och en rejäl stretch. Så skönt kändes det efteråt! Behövde en ordentlig genomgång av hela kroppen. Nu är jag taggad på träning imorrn igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elsa Jonsson

19 år ~ träning ~ skönhet ~ mode

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela