Elsa Jonsson

Helg-update

Publicerad 2014-12-21 16:23:00 i Vardag,

Hej på er! 
Här sitter jag i min gröna fåtölj hemma i Edsbyn. Jag kom hit i fredags och blir här till sent på julaftonskvällen, alternativs juldagsmorgon beroende på om jag orkar köra till Föne eller inte. Ska försöka bli lite duktigare på uppdatering, som vanligt, men speciellt nu så jag vänjer mig lite inför plugget i Sundsvall i vår. Bloggen kommer nog vara en kär vän till mig då när jag blir så ensam. 

Jag tar en snabb uppdatering av dagarna i Edsbyn hittills:
~ Fredagen ~
Fick vänta på tåget ett tag eftersom att Sebastian var hos tandläkarn, som sagt. Men väl på tåget träffade jag på mina kusiner Pauline och Matilda som också skulle hem från Ljusdal. Kvällen blev självklart en avslappnande hemmakväll efter allt resande. 
~ Lördagen,~
Vaknade tidigt igår för att spela innebandy klockan 9. Inga avbytare och ingen kondition är inte en sån bra kombo, men det var skönt att springa av sig och svetta ur sig lite efter en höst med nästan bara styrketräning. Hälsade på farmor efteråt, fikade, prata massa skit och hade det allmänt mysigt. Väl hemma igen stod jag för matlagningen, och bjöd familjen på något dom aldrig testat förut. Langos. Det verkade vara en hit! 
Slog också in julklappar jag köpt. Och jag och sister went girly och sminkade varandra på kvällen. Så kul att sminka andra! Speciellt när det blir så bra :)
~ Söndagen ~
Idag har jag bara varit hemma. Har försökt få lite ordning här på rummet så att jag ska få in grejerna från Piteå. Slängt hur mycket onödiga papper och saker som helst, fattar inte varför man samlar på sig så mycket skit. Fattar inte heller hur jag kan ha så mycket kläder. Jag rensade garderoben rejält senast i somras, så tänkte inte att det skulle bli så mycket jag slängde ut när jag rensade idag. 57 plagg blev det visst?! Vad hände där liksom?
Har just klippt bror och mor julfina i håret. Och nu hoppas jag på att snart få mat, och ska sedan försöka träna lite idag också så jag inte tappar allt nu när jag tänkt ha lite vila över jul och så. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elsa Jonsson

19 år ~ träning ~ skönhet ~ mode

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela